Vieno žingsnio apsipirkimas – visas užsakymo įvykdymas viename lange

Internetinėms parduotuvėms sparčiai persikeliant į mobiliuosius telefonus, labai svarbus tampa ne tik jų dizainas, bet ir apsipirkimo bei atsiskaitymo paprastumas ir patogumas. Juk elektroninio verslo sėkmė priklauso ne nuo to, kiek lankytojų užsuka į parduotuvę, bet nuo to, kiek žmonių joje apsiperka. Deja, tyrimai bei apklausos parodė, jog pasiekus pirkimo žingsnį, net 60% – 80% krepšelių paliekama taip ir neįvykdžius užsakymo. Kodėl?

Negalima teigti vienareikšmiškai, tačiau galima daryti prielaidą, jog nemažą dalį pirkėjų atbaido ilgas (kelių langų) pirkimo bei atsiskaitymo procesas. Diskusijos apie vieno ir kelių puslapių apsipirkimą nesibaigia, nors iš esmės vieno lango apsipirkimas atrodo labai panašiai kaip ir dviejų langų – pirmiausia pateikiant pristatymo informaciją, po to sąskaitą ir patvirtinimą. Tad ar tiesa, kad parduotuvėje, kurioje yra „vieno lango apsipirkimo“ funkcija parduodama daugiau, ar ne?

Vieno puslapio apsipirkimo pranašumai

Mažiau paspaudimų. Vieno lango apsipirkimo procesas susiaurina visus veiksmus iki vieno puslapio ir leidžia klientams vos kelių mygtukų paspaudimais atlikti reikiamas operacijas. Viename puslapyje jie gali įvesti visą informaciją apie atsiskaitymą, pristatymą, mokėjimą ir t.t.

Lengva suprasti. Vieno žingsnio apsipirkimas padaro puslapio dizainą paprastą ir aiškų. Klientai gali peržiūrėti visą informaciją viename lange, tereikia užpildyti laukelius ir paspausti pateikimo mygtuką.

Sumažina krepšelio atsisakymo procentą. Sudėtingas patikrinimo procesas gali priversti klientus atsisakyti krepšelio. Todėl svarbu, kad patikros procesas būtų lengvas, paskatinantis atlikti pirkimo procesą iki galo. Tai ne tik sumažins prekių krepšelio atsisakymo procentą,  bet ir klientai ateityje dažniau lankysis parduotuvėje, jei jiems bus pasiūlytas sklandus apsipirkimo variantas.

Vieno lango apsipirkimo trūkumai

Lėtas pakrovimas. Didelio turinio rodymas viename puslapyje gali sulėtinti svetainės įkėlimą. Kai klientai lankosi internetinėje parduotuvėje, jie tikisi greito apsipirkimo. Lėtas svetainės užkrovimas gali lankytoją atstumti ir priversti ieškoti produkto konkurentų parduotuvėje.

Papildomų funkcijų trūkumas. Numatytojo patikrinimo puslapyje kai kurios išplėstinės funkcijos nepalaikomos. Negalima koreguoti užsakymų, nepalaikomas dovanų pakavimas / pranešimų siuntimas, klientai negali palikti komentaro apie užsakymą, pasirinkti pristatymo laiko ir pan. Taigi tai sukelia tam tikrų nepatogumų vykdant užsakymą.

Kliento sąskaita. Ne visi klientai nori susikurti sąskaitą su saugomais kontaktais ir mokėjimo informacija. Kai kurie nori apsipirkti neužsiregistravę, svečio teisėmis. Tačiau vykdydami pirkimą viename lange, klientai privalo įvesti savo informaciją.

Kaip matote, atsiskaitymo procesas bene svarbiausia elektroninės parduotuvės dalis, nes čia svarbus kiekvienas žingsnis ir tai daro didžiulę įtaką pirkėjui. O kad šis procesas vyktų kuo sklandžiau, būtų kuo paprastesnis ir patogesnis, pritaikykite visus įmanomus sprendimus.