Vidinio SEO optimizacija Prestashop sistemoje

Vidinis SEO (angl. On-Page SEO arba On-Site SEO) PrestaShop turinio valdymo sistemai (TVS) – SEO darbų dalis, kurių metu TVS yra dažniausiai pritaikoma Google paieškos varikliui. Šių darbų metu bendradarbiauja Prestashop programuotojai, svetainės administratorius ir SEO specialistai.


Vidinio SEO tikslas – pagerinti svetainės struktūrą: programinį kodą, turinį ir HTML struktūrą (H1 elementai, schema.org žymos, nuotraukų alt aprašymai ir kt.,), norint pasiekti aukštas pozicijas Google paieškos sistemoje.

Kokie elementai padeda optimizuoti vidinį seo PrestaShop sistemose? Tik įdiegus TVS yra pasiekiama didžioji dalis vidiniam seo reikalingų elementų. TVS administratoriai, atlikdami kasdienius PrestaShop priežiūros darbus, vadovaudamiesi SEO specialistais gali savo pastangomis pagerinti vidinį SEO.

Dažniausiai naudojami elementai PrestaShop optimizavimui:

  • Puslapio pavadinimas. Tekstinio laukelio, kuriame vedamas pavadinimas, vertė būtinai turi būti patalpinta H1 žymos rėmuose. Šis tekstas ne tik atvaizduojamas puslapyje virš prekių, bet šią vertę naudoja ir Page Title. Tad Google paieškos lange irgi bus rodoma ši vertė. Rekomenduojamas teksto ilgis iki 70 simbolių. Reikia paminėti, kad dalis SEO specialistų rekomenduoja naudoti atskirus tekstus pavadinimui ir Page Title vertei. Įprastoje PrestaShop versijoje be papildomų programavimo darbų tokios galimybės nėra.
PrestaShop puslapio pavadinimas
  • Puslapio aprašymas. Šis tekstinis blokas skirtas trumpai aprašyti apie turinį šiame puslapyje. Dažniausiai šis tekstas atvaizduojamas po pavadinimu. Rekomenduojamas aprašymo ilgis yra 250-300 simbolių. Dažnai daroma e-komercijos administratorių klaida – puslapio aprašymo praleidimas, manant, kad užtenka pavadinimo. Tačiau taip yra paliekama galimybė pačioms paieškos sistemoms “agreguoti” puslapio tekstą į aprašymą. Tokiu būdu dažnai Google paieškos rezultatuose atvaizduojami nesusiję tekstai: prekių pavadinimai, kainos ar net meniu elementų tekstai. Šioje vietoje vidinį seo optimizavimą atliekantys specialistai pageidauja turėti galimybę vesti ne vieną, o net du puslapio aprašymus – vienas puslapio viršuje, kitas puslapio apačioje.
Prestashop puslapio aprašymas
  • Meta aprašymas ir meta pavadinimas. Šie tekstiniai laukeliai dažniausiai optimizuojami atlikus pirminius vidinius seo darbus. Dažniausiai meta laukelių informacija sutampa su puslapio pavadinimais ir aprašymais, tačiau reikėtų vadovautis specialistų rekomendacijomis ir šių laukelių tekstus pakeisti į unikalius.
  • Meta raktažodžiai. Tai raktažodžių sąrašas, kuris apibūdina konkretų puslapį, kategoriją ar prekę. Dažniausia daroma klaida – sudedami visi raktažodžiai, kurie apibūdina svetainę. Čia svarbu konkretūs, tik šį puslapį apibūdinantys unikalūs raktažodžiai.
PrestaShop puslapio meta laukeliai
  • URL tekstas (URL link rewrite). Šiame laukelyje galima nurodyti, kaip turi atrodyti konkrečios kategorijos, prekės ar blogo įrašo URL. Pasitaikančios klaidos: PrestaShop administratoriai išjungia draugiškų nuorodų (Friendly URL) naudojimą parduotuvėje ir užmiršta pritaikyti URL kiekvienai kalbai, jei svetainėje naudojamos kelios kalbos.
Draugiškas url PrestaShop sistemoje
  • Kategorijos nuotrauka atrodo su SEO nesusijęs elementas, tačiau jis prisideda prie srauto per vizualinę paiešką didinimo. Svarbu paminėti, kad neužtenka tik įkelti nuotrauką, reikia prie jos pridėti atitinkamą trumpą aprašymą, užpildant ALT žymą. Rekomenduojama failo pavadinimą naudoti tokį patį kaip ir puslapio pavadinimas.
  • Nukreipimo nustatymas – specifinis nustatymas tik prekių valdymui. Kai prekė yra išjungiama, baigiasi likutis, prekės gamyba nutraukta ar dėl kitos priežasties reikia nukreipti lankytojų srautą į kitą susijusią prekę. Dažna klaida – paliekamas 404 nukreipimas, t. y., rodoma, kad tokio puslapio nėra. Galimi nukreipimo būdai:
    • 404 Nerasta = Neperadresuoti, rodyti 404 puslapį.
    • 301 Perkeltas visam laikui = Visuomet rodyti kitą prekę vietoje šios.
    • 302 Perkelta laikinai = Laikinai rodyti kitą prekę.
Prekės nukreipimas PrestaShope

Didžiulę svarbą vidiniame SEO turi nuorodos iš vieno puslapio į kitą formavimas. Tai dažniausiai atliekama vedant svetainės naujienų skiltį – blogą. Rašant straipsnį apie kurią nors prekių kategoriją svarbu padaryti aktyvią nuorodą į tą kategoriją. Taip pat galima įraše paminėti kelias prekes iš tos kategorijos su aktyviomis nuorodomis į jas. Svarbu, kad nuorodų kiekis neviršytų 2-3 nuorodų per straipsnį.

Straipsnių struktūroje reikėtų neužmiršti H žymų. Kertinius elementus žymėti H2 žymomis, mažiau svarbius elementus – H3-H6 (H1 naudoja straipsnio pavadinimas). Iš prekių puslapio galima padaryti nuorodas į susijusius blogo įrašus. Pavyzdžiui, rašant straipsnį “Kaip išsirinkti X prekę”, naudinga prie prekių paminėti šį blogo įrašą.

Didžiausia klaida vidiniame SEO – nuorodų, grąžinančių 404 klaidą, naudojimas. Pavyzdžiui, prieš metus buvo parašytas straipsnis su aktyvia nuoroda į prekę, bet prekė šiuo metu yra išparduota ir svetainės administratoriai išjungia prekę, nenurodę nukreipimo į kitą panašią prekę. Užmirštama, kad Google savo paieškos sistemoje turi pasižymėję šią nuorodą.

Reikia pagalbos Jūsų el. parduotuvei? Susisiekime el. paštu [email protected]